#نوروز امید: چطور پیامِ امیدبخش سامسونگ رو به گوش صدها هزار ایرانی رسوندیم

سامسونگ همواره راهی پیدا می‌کنه تا در مناسبت‌های محبوبِ مخاطبان ایرانی خودش، مثل شب یلدا و سال نو، با اون‌ها همراه بشه. پارسال، برای نوروز 1400، سامسونگ از ما در آژانس تبلیغاتی نت‌بینا خواست تا ویدیویی با موضوع امید و با حضور گوینده محبوب، باران نیکراه تولید کنیم.

دست به کار شدیم تا امید رو در قصه نوروز پیدا کنیم و با حضور باران پیوندش بدیم تا روایتی منسجم بسازیم؛ روایتی که بتونه مخاطبان سامسونگ رو با خودش همراه، و امید رو در دل اون‌ها زنده کنه: روایت #نوروزامید.

 

بسی امید در ناامیدی!

کار ما پیداکردن عنصری از روشنی و امید در حکایت عید نوروز بود که با شخصیت باران، که فردی صاحب سبک و نظره، هم‌راستا باشه؛ فصل مشترکی که پیام #نوروزامید سامسونگ و باران در اون بگنجه و بتونه بازتاب روشنایی برای مخاطب بشه و در نهایت روایتی بسازیم که مخاطب ایرانی رو به خودش جذب کنه.

این فصل مشترک رو در شاهنامه پیدا کردیم و روایت‌مون رو با صدای باران، و با جلوه‌های بصریِ متناسب با حس و حال قصه نوروز پیش بردیم. داستان #نوروزامید، داستانی تاریخی از ایران کهن بود که غلبه امید و روشنی به تاریکی رو برای مخاطب به تصویر می‌کشید.

مرضیه منطقی، از تیم اکتیویشن نت‌بینا، درباره ویدیو این‌طور توضیح می‌ده:
«داستان ویدیو طوریه که احساسات مخاطب رو درگیر می‌کنه… طوری که بعد چند ثانیه تماشای ویدیو، مخاطب دوست داره باقیِ داستان رو هم دنبال کنه. باران نیکراه هم یه شخصیت محبوب و یه گوینده توانمنده و عنصری بسیار مهم در این ویدیو. توی ویدیوی #نوروزامید، باران قصه‌ای درباره نوروز رو روایت می‌کنه که درباره غلبه امید و روشنی به یأس و ناامیدیه. و جنبه بصری قصه هم درست بازتاب همین احساساته و در نتیجه ترکیب این‌ها اثری یکتا روی مخاطب می‌ذاره. امید درست همون چیزیه که مخاطب ما الان بهش نیاز داره، و اون چیزی که همه ما الان بهش نیاز داریم.»

 

روشنایی در پسِ شب سیه!

ویدیوی #نوروزامید، بیش از ششصدهزار بار بازدید داشت و بازخورد بیننده‌های ویدیو، گویای اثرگذاری اون بودن. این ویدیوی دو دقیقه و نیمی که توی اون، باران برای سال نو آماده می‌شد و قصه‌ای امیدبخش از تاریخچه نوروز می‌گفت، تونست مخاطبان رو به تماشا بنشونه و تا آخر ویدیو، با خودش همراه کنه.

اصل مهمی در طراحی و تولید هر نوع محتوای شبکه اجتماعی، اطمینان از این موضوعه که محتوا، به‌قدر کافی مخاطب رو درگیر می‌کنه؛ طوری که به‌جای اسکرول کردنِ فید شبکه اجتماعی، یک لحظه متوقف بشن و چیزی که جلوی چشم‌شونه رو آگاهانه ببینن و تا آخر دنبال کنن. ویدیوی #نوروزامید سامسونگ، نمونه موفقی از این اصلِ ارزشمند بود که تونست پیامش رو به گوش صدها هزار ایرانی برسونه و آغاز سال نوی خوبی رو براشون رقم بزنه.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویدیو #نوروزامید و سایر فعالیت‌های نت‌بینا، لطفاً با ایمیل media@netbina.com تماس بگیرین.

کارهای اخیر